perjantai 21. huhtikuuta 2017

Puhdistuskuuri kokemuksia

Ajattelin tehdä pienen puhdistuskuurin Young livingin tuotteilla.
Olin katsellut sitä jo pitkään, mutta se on aina jäänyt tekemättä, koska olen ollut kahvihirmu. Siis kova kittaamaan kahvia.
Kahvi jäi kuitenkin pari kuukautta sitten pois, joten ajattelin sen olevan nyt mahdollista.

Puhdistuskuurin pohjana on kolmesti päivässä otettava Digest+ Cleanse- kapselit, Ningxia Red-juoma,  sekä Balance Complete-ateriankorvike. Lisäksi juodaan runsaasti vettä, johon voi halutessaan käyttää plus-öljyjä. Ja jos nälkä yllättää, voi käyttää porkkanaraastetta tai mustikoita.


Olin ollut nuhainen ennen kuin kuuri saapui. Mietin, uskallanko aloittaa, mutta kuitenkin tunsin, että jos en nyt aloita, kun olen henkisesti valmistautunut, se jää tekemättä.
Toinen epäilyttävä asia oli Balance Completessa oleva maitojauhe. Maitoa kun olen rajoittanut reilusti sen aiheuttaman limanmuodostuksen vuoksi. Mietin, voinko ottaa jatkuvalla syötöllä jauhetta, josta kyllä pidän ja jota voin käyttää silloin tällöin.

Aloitin kuurin. Suursyömärinä tunsin aamupäivän nälkää, joka kuitenkin porkkanamehulla vähän siirtyi.Tunsin väsymystä aina otettuani jauheen.  Ehkä flunssallakin oli osuutensa. Pöhnäiseen oloon auttoi ruususuolavesi, jota join. Elämä tuntui liian makealta.
Iltaa kohden vatsa turposi. En muista, milloin se oli ollut viimeeksi sen näköinen. Ja sitten alkoi ilmavaivat.
Olin kahden vaiheilla, jätänkö kesken vai jatkanko.
Jos tuo turvotus on vain hetkellinen oire? Minulla ei ollut kunnollisia entsyymejä, joilla olisi asiaa voinut ehkä helpottaa.
Vedin päivän loppuun asti. Toisena aamuna päätin keittää hirssipuuron ja jatkoin Ningxian reilua juontia.

Olen opetellut kuuntelemaan elimistöäni. Se on kaikenlaisen oireiluni  tulosta. On vain luotettava intuitioon.
En ota oireiluani enää vihollisena, se on hyve: elimistö haluaa päästä tasapainoon. Kun sillä ei ole enää muuta keinoa, se pukkaa ulos myrkkyjä sieltä mistä helpoiten ne saa.
Elimistöni kertoo herkästi, että nyt ei ole kaikki kohdallaan. Tee jotain ja äkkiä!
Ajattelin myös, että kaikki ei passaa kaikille. Joku toinen on saattanut saada tästä suuren avun, mutta minä en.

Päätin alkaa heti toisenlaisen puhdistuskuurin. Se on helpompi toteuttaa, kun se ei vaadi mitään erikoistoimenpiteitä. Vain muutamia tuotteita ja paljon juomista. Olen tehnyt sen kerran aikaisemminkin,  sen mukaan miten tuotteita oli saatavilla. Voin kertoa tästä toisella kertaa.
Olo on heti ollut paljon parempi, kun suoliston on saanut taas toimimaan.
Runsaan juomisen ja kunnollisen syömisen vuoksi on ainakin nyt ollut helppoa. Ei tarvitse kokoajan olla napostelmassa jotain.

Totta on se, että ihminen on kadottanut oikean nälän tunteen. Se sekoittuu usein janoon, jota erehdytään luulemaan näläksi.

Koko tekstini pääajatus on, että kuuntele kehoasi, ole utelias ja avoin. Mutta ole sopivasti kriittinen. Kaikki ei käy kaikille. Olemme erilaisia, aineenvaihduntamme on erilainen.




Ei kommentteja: